29 Jul 2012

#3 Top Coats - Nail Care Challenge (3/4)

Hello!
How are you today!
I'm back with another step on this Nail Care Challenge and today is Top Coat day!
What do you know about Top Coats for nails?

Olá a tod@s!
Hoje volto com a 3ª 'parte do Desafio de cuidados com as unhas . Hoje é dia de Top Coats.
O que sabem sobre top coats?


The main purpose of the Top Coats is to protect the polish, make it more shinny and long lasting. There are several kinds of Top Coats with various goals like increase the glossy look or shine, make it last longer, turn the polish into matter finish or just to protect the polish..  I always advise to choose after testing a couple of them.
O principal objectivo do top coat é proteger o verniz, tornar o acabamento mais brilhante ou aumentar a durabilidade da manicure. Há vários tipos de top coat com vários objectivos, fazer o verniz durar mais, torna-lo matte ou só para proteger o verniz e a manicure. Como sempre, aconselho a experimentar mais de um.



Lets see some!
This ones are the ones I am currently using!
Vamos ver alguns!
Estes são os que estou a usar agora!



 They are available in all prices, since 1€ to 10€ (or a bit more). Not always the ones that are more expensive are the best and the worst are the lower prices ones. So.. keep testing until you find your favorite.
Estão disponíveis em vários preços, desde 1€ a 10€ ou mais.. Nem sempre as mais caras são as melhores mas convém ir testando..


1- Seche Vite ; 2- Poshé




Seche Vite, 

Costs around 5$ and can be found  in several beauty supply stores across america and online in stores like Transdesign or even Ebay. What I love the most about it is that it dries super fast! I received it a couple of days ago but I know from some girls who use it a lot that it gets a bit sticky in the end.
Custa cerca de 5$ e pode ser encontrado em várias lojas em território americano. Por cá podemos encomendar em sites como a Transdesign(vide link acima) ou o Ebay que é muito nosso amigo. O que mais gosto neste top coat é qe seca super rápido ( aliás, é o objectivo dele não é?!). Recebi-o numa troquinha, há uns dias atrás e já o usei algumas vezes. Já ouvi dizer que no fim fica um pouco gosmento.. vou ver..


Poshé, 

is very similar to Seche, I think I costs around 5$ too and can be purchased in the same places as Seche V. I think it is a bit more fluid than Seche and I also believe it dries a bittt faster than Seche (like 1/2 a minute or so!).
É muito semelhante ao Seche, até em termos de preço e pode ser comprado nos mesmos locais. Creio.. pelo que já vi que é um pouco mais rápido que o Seche, mas muito pouco.. (menos meio minuto.. vá..). 




 3- Sally Hansen Nail Shine Miracle; 4- Nubar Diamond Seal & Shine ;
5- Peggy Sage Glossy Top Coat; 6- Gelous 


Sally Hansen Nail Shine Miracle,

 Costed me  around 10€ (in a hypermarket) and I really liked it in the first 5-6 times I used it.. after that started geting thicker and thicker.. ruined one manicure and I never used it again! 
Custou-me cerca de 10€ (no Jumbo) e gostei bastante dele nas primeiras 5-6 utilizações. Depois começou a ficar uma espécie de gosma , estragou-me umas unhas e nunca mais o usei.


Nubar Diamond Seal & Shine,

Was given me for reviewing purposes but I believe it retails for around 10€. I really love this top coat. It works best when applied over wet nail polish! Seals perfectly! I have it on my toes for 2 weeks now.
LOVE IT.
Foi-me enviado para review mas creio que custa à volta de 10€. ADORO este top coat. Funciona melhor se for aplicado antes de o verniz secar totalmente. Sela a manicure perfeitamente. Tenho-o agora nos pés e ainda não lascou. Dura há 2 semanas.

Peggy Sage Glossy Top,

Was bought in expocosmetics for around 5€ ( event price) but I belived it retails for around 8€.I myst be honest, I dont use it a lot, dunno why.. It does a similar effect to Gelous on top coats. Smoothens the nail surface, a lot.
Comprado na expocosmética, custa cerca de 8€. Não o uso muito, mas o efeito é semelhante ao Gelous.


Gelous,

This polish is suposed to be a base coat but is know for its super cool properties over large glitter polishes. I use it just to top glitters and I do advise a coat of a proper drying top coat over it as it takes its time to dry!
Este verniz é supostamente uma base mas pelas suas propriedades alisantes sobre glitters de grandes dimensões. Eu uso-o única e exclusivamente por cima de gitters e aconselho um top coat secante no fim pois ele demora bastante a secar.



 7- Purple 2 Dry; 8- Purple Super Dry


Purple 2 Dry,

My newest Fast Dry top coat from Purple Professional. I'm using it and trying to figure out its difference to seche.. I believe that 2Dry is super similar to Seche and Super dry is similar to Posh. 
O meu mais recente topcoat da purple Profissional. Estou a usa-lo já há algum tempo e a tentar ver a sua diferença em relação ao Seche Vite pois  creio que são identicos, do mesmo modo  que creio que o Super Dry é uma versão do Poshé.


Super Dry,

Is another amazing top Coat from Purple Professional, the first one I tried, I even made a  complete review [link]. As I said above I do think it is the poruguese version of Poshé. My very favorite top coat ever.
Mais um top coat fantástico, Portugues, da Purple Profissional. Foi o primeiro que testei e fiz uma review completa [link]. Como disse acima, creio que seja a versão portuguesa do Poshé. É o meu top coat preferido.


 9- Essence Better Than Gel Nails (BTGN); 10- Essence Studio Ultra Gloss;
 11- Kinetics Top Coat ; 12- Colorama Color Enhancer 


Essence Better Than Gel Nails

The best Essence product I have ever used! I bought my first bottle of BTGN a long time ago and had to get a 2nd one. Dries fast and makes an amazing gel finish!
O melhor produto da Essence que já usei! Comprei o meu primeiro BGN há já algum (muito) tempo e comprei um 2º e pretendo ter outro quando este acabar. Seca super rápido e deixa as unhas com um acabamento gel-like fantástico.


Essence Studio Nails Ultra Gloss,



I must confess..I heard a lot about this TC and I just had to try it. It does its job, but I dont think it is nothing special..Not bad... not fantastic. 
Tenho que confessar que ouvi imensas coisas boas sobre este top coat e tive que o experimentar.. Faz o trabalho dele, mas não o achei nada de extraórdinario. Continuo a preferir o irmão BTGN.

Kinetics Top coat,

 This one was sent to me for review a couple days ago.. I think it takes a bit to dry. Besides that.. nothing special to mention.
Este tc foi-me enviado para review há uns dias. Só o usei uma vez mas pareceu-me que demora a secar..


Colorama Color Enhancer,

I like it, dries fast but.. I just cant see any color enhancement! LOL
Seca rápido, gosto de o usar.. Mas realmente nunca vi nenhum efeito intensificador de cor..


 13- Basic Matte Top Coat; 14 - Essence Express Dry Drops; 15- Essence High Shine top coat; 16- Essence Quick Dry Top Coat; 17- Essence Glitter Top Coat


Basic Matte Top Coat,

My unic Matte top coat, I am not a matte girl and I do already have a couple of matte colors so I dont think I need any other of this. Anyway I do find it very good for the purpose.
O meu único topcoat matte. Pessoalmente não adoro acabamentos sem brilho e já tenho vários vernizes Matte portanto não dou muito uso a este produto. No entanto, quando preciso, uso-o e gosto do efeito matte que proporciona.


Essence Express Dry Drops,


Okey, I just dont think this works, At least not for me.
Eu realmente acho que isso não faz nada. Não gostei de usar. Tenho na gaveta porque a embalagem é gira! LOL.

Essence Top coats,

This tree top coats seem the same to me, except for the last one with a  bit of glitter. They dont dry fast but dry okey. 
Todos estes 3 top coats me parecem fazer o mesmo, excepto o que tem pequenas partículas de glitter. Não secam super rápido mas tem um tempo de secagem razoável.




 18- Yolizul Top Coat ; 19- Yves Love ; 
20- Risqué Oléo Secante; 21- Vera Valenti Top Coat

All of this Top coats are 1€ TC, I dont use them to top any polish but I do use them to glue rinestones.
Risqué Express Dry Oil.. well..another one that doesn't do anything. At least to me.
Todos estes topcoats  são de 1€. Para ser sincera não os uso como top coat mas sim para colar pedrinhas e decorações nas unhas.
O Risqué Óleo de Secagem é mais um que eu acho que não faz nada.


I just received this one! Can't wait to try it out!
Acabei de receber este! Mal posso esperar para o testar!



Currently my favorites are:

- Purple Super Dry
- Poshé
- Seche Vite 

All girls in the challenge:

Tuli @ Prettifyournails 
Raquel @ 9ml universe 
Maggie @ Maggie Nails
Leticia @ omeubloggermiasol
Narmai @ Made C by Me
Rosana @ Eternal Feelings





Hope you enjoyed today's post !
 See you soon

 Espero que tenham gostado !
 Até breve,


Click here to get the InLinkz code
Comentários
1 Comentários

1 comment: